Annonsera rätt för bästa resultat

Annonser är viktiga för företag. Idag är det lite av en djungel att hitta vad som är rätt och hur du når just din målgrupp. Självklart behöver du göra en analys av hur du både hittar och når ut till din målgrupp. Var du finner målgruppen 19-25 år är ofta på ett helt annat ställe än var du hittar målgruppen 55-65 år. 

 

Fortfarande är det en bra idé att annonsera i tidningar. Det kan vara i allt från de stora dagstidningarna till lokala guider och mindre tidningar. Vad som passar just ditt företag skiljer sig beroende på vilka tjänster eller produkter som du erbjuder.

 

 

Låt dina kunder hitta dig

 

Det finns som tidigare många sätt att annonsera idag. Från direktreklam som kommer i brevlådan till olika former på internet. Allt fler använder sig av internet och sociala medier. Det är även möjligt att indirekt annonsera genom bloggar och idag kan du få stor spridning genom att bli uppmärksammad på Facebook och Instagram för att nämna några. Det är bra att ta hjälp av proffs på marknadsföring. Här får du hjälp med att hitta rätt i djungeln och de hjälper dig att se till att du når dina målgrupper.

 

Annonsera behöver inte kosta en förmögenhet

 

Du som främst inriktar dig på kunder i ditt närområde når lätt ut genom lokala medier. Det kan vara radio eller tidningar. Flera gratistidningar har bra lösningar där du exponeras på ett sätt som lockar de som bor i närheten. Är du exempelvis frisör eller har en skönhetssalong på en mindre ort kan det vara mer fördelaktigt att annonsera lokalt. Har du salongen i Kalix kan det vara onödigt att man läser din annons i Malmö. Lägg krutet där du har dina kunder! Tveka inte heller att kontakta proffsen som ser till att du får ut det mesta av din investering i annonser.